Thursday 5 February 2009

rehat sebentar...

curi mase study kejap eh..huhu..sepatutnya da lame kene study..dr semalam lagi x jadi2 nak study..rawasib jahiliyyah masih lagi melekat kuat dan erat dlm diri ni..susah membuangnya jauh dr hidup ini ..kawan2 doakan sy ye..

bukan ape sekadar ingin berkongsi..
hari ni g main netball ngan kawan2..seronok..
walaupun main x proper,hentam je semua rule yg ade..huhu cipta rule sendiri sesuka hati..hha
tapi bukan lah itu yg nak dikongsikan..
main,kalah atau menang bukanlah persoalannya, tapi ikatan dan ukuwwah itu lah yang lebih penting..dan pd diri ini ianya amat penting...

walaupun setibanya disana, terasa sedikit hampa dan kecewa kerana muka2 yang diharapkan untuk same2 menyemai benih2 ukhuwwah ini x kelihatan...dalam hati berkata" mungkin ade kls atu sibuk agaknya"..x mengapalah..
mungkin bukan hari ini ALLAH ingin kita bertemu..mungkin esok lusa..sipakankan tahu ??
namun hati ini x kan pernah jemu mendoakan supaya hati2 kita disatukan dan dikuatkan di jalanNya..aminnn..

"Ya ALLAH Engkau tahu hati-hati ini bersatu telah berkumpul kerana mengasihiMu,bersatu memikul beban dakwahMu, hati-hati ini telah berjanji setia untuk mendaulat dan menyokong syariatMu, maka eratkanlah ALLAH akan ikatannya. Kekalkan kemesraan antara hati2 ini akan jalanNya yang sebenar.penuhkan hati ini dengan cahaya RABBANI MU yang tidak kunjung malap. lapangkan hati2 ini dengan limpahan iman dan keyakinan dan keindahan tawakkal kepadaMu. hidup suburkan hati2 ini dengan makrifat tentangMu. jika Engkau mentakdirkan mati, matikanlah pemilik hati2 ini sebagai syuhada'dalam perjuangan agamamu.Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong"..



yg sedang2 manantikan snow turun..malas nak p kls sok..haha..full class la sok..wah..(boleh x cam tu?)..
Norhafizah..

No comments:

Post a Comment