Sunday 18 January 2009

aku yang dalam dilema..

ALLAH, benarlah janji-janjiMu didalam kitab suci Al-Quran bahawa setiap insan yang KAU ciptakan di dunia ini pastinya ada pasangan..dan benarlah aku akui segalanya..

Aku bukanlah insan yang kuat untuk hidup sendirian Ya ALLAH, bukan juga cukup kuat untuk berdiri sendirian..tapi Ya ALLAH siapalah aku untuk mengizinkan diri ini untuk terus tidak bersendirian tanpa redha Mu? sungguh, aku hanya hamba Mu yang lemah dan tidak berdaya…

dan di ketika ini aku cukup sedar dengan apa yang aku lakukan…cuma kadangkala ia mengundang perasaan serba salah di hati..perlukan aku berperasan begitu?? aku juga x pasti mengapa harus aku begitu…tapi Ya ALLAH aku benar2 yakin dengan Mu..yang KAU lebih tahu apa yang terbaik buat hambaMu..sekalipun hati ini aku miliku namun ENGKAULAH penciptanya..maka KAU lebih tahu apa yang ada jauh di sudut hati ini yang kadangkala aku juga tidak pernah tahu…

aku memohon pada MU Ya ALLAH, KAU aturkanlah yang terbaik buat diriku dan KAU pandulah setiap langkahku agar aku dapat melihat jalan Mu dan agar aku bisa meleraikan kebuntuan ini..

aku yang dilema…

No comments:

Post a Comment